lundi 14 juin 2010

The Way We Get By

Back in 2007 !

J'étais dans ma voiture aujourd'hui et j'ai mis un CD gravé regroupant plusieurs artistes que j'écoutais lors de mon été 2007. Soudainement, la chanson "The Way We Get By", de Spoon se met à jouer. Soudainement, je me rappelle la raison pour laquelle j'avais tant aimé cette chanson: il s'agissait de la trame sonore de "Stranger Than Fiction", film que j'ai adoré.

 
We go out in stormy weather
We rarely practice discern
We make love to some with sin
We seek out the taciturn
.....
And that's the way we get by to
.....
We found a new kinda dance in a magazine
Try it on, it's like nothin' you've ever seen
You sweet talk like a cop, an' you know it
You bought a new bag of pot
So let's make a new start
And that's the way to my heart to
Way to my heart
....
We get high in backseats of cars
We put faith in our concerns
Fall in love to down the streak
We believe in the sum of ourselves


Je me suis aussi rappelé avoir tellement aimé la fin du film, que j'avais pris le temps d'en écrire mot-par-mot la conclusion.
" SOMETIMES, WHEN WE LOOSE OURSELVES IN FEAR AND DESPAIR, IN ROUTINE AND CONSTANCY, IN HOPELESSNESS AND TRAGEDY, WE CAN THANK GOD FOR BAVARIAN COOKIES. AND FORTUNATELY, WHEN THERE AREN'T ANY COOKIES, WE CAN STILL FIND REASSURANCE IN A FAMILIAR HAND ON OUR SKIN, OR ON A KIND AND LOVING GESTURE OR A LOVING EMBRACE OR A OFFERT OF COMFORT. "

Une pensée spéciale pour Gabulle avec qui j'avais écouté le film à l'époque et avec qui j'avais écouté plusieurs fois cette chanson.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire